Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

Hur stor är chansen?

Jag är en tradera-ist, d.v.s jag säljer och köper via Tradera. Kanske inte så mycket säljer, men ändock. En annan stor passion jag har förutom dansen är böcker skrivna av den sen länge bortgångne Stieg Trenter. Så via Tradera försöker jag komplettera min samling. I lördags vann jag en auktion som var en Trenter-bok och väldigt nöjd med den blev jag då priset slutade långt under mitt maxbud.

Det roliga i kråksången, eller boksången eller vilken sång ni nu vill kalla det för, inträffar när jag får mail från säljaren. När jag öppnade mailet förväntade jag mig att få se ett bankkontonummer som jag ska sätta in pengarna på, men istället möts jag av ”Men hej Dagens Eko, så du köper böcker av mig så här..”. Det är en kompis till mig sen många år tillbaka, som jag under det senaste 7-10 åren bara haft sporadisk kontakt med då han nu mer bor i norra delarna av landet, som alltså är säljaren av boken. Gissa att jag blev överraskad, mycket glatt överraskad.

Så hur stor är chansen/risken/möjligheten att man budar hem en auktion som en kompis står bakom? *S*

Kommentarer till: "Hur stor är chansen?" (1)

  1. Nää, va kul!!! Hoppas ni fortsätter att hålla kontakten nu.. :o)
    Kram på dig!

Kommentera

