Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

Själv är bäste dräng..

.. även om han är kräkmagad.

Efter att ha kommit hem från far och lämnat Mini behövde jag ta mig en dusch. Jag har sen tidigare vetat om att avloppet i duschen inte släpper igenom vattnet som det ska, men har dragit mig för att fixa det då jag i vissa lägen är kräkmagad. Speciellt kräkmagad blir jag när det rör sig om att rensa avlopp och andra liknande ”roligheter”.

Nu i dag så bar det sig inte bättre att inget vatten rann undan alls, så det var bara att bita i det sura äpplet och hämta dom nyinköpta diskhandskarna och skrida till verket. Jag lyfte på silen och tog bort alla hårstrån som satt fast där (var dom nu kan komma ifrån ;)), sen som kronan på moset körde jag ner näven i avloppet och fick upp en hög av surluktande äckelgucka. Mer detaljer än så får ni inte, men nu så funkar duschavloppet igen 😉 Men skoj var det inte *S* :S

Kommentarer till: "Själv är bäste dräng.." (4)

  1. Några av de där hårstråna är väl jag skyldig till också kanske… 😉

    Men nu har du varit sååå dutti så nu får du belöna dig själv med något skoj tycker jag! 🙂

    Kram

    • dagensekosblogg sa:

      Mmm, visst har jag varit dutti och tagit hand om dina strån. Belönade mig med att slumra i soffan i stort sett resten av dan. 😉

  2. Aldrig kul det där med avloppet…har man som jag en hårlös man så finns det inga argument i världen som kan övertyga honom att han borde göra det i bland… Det är bara att göra;) Eftersom du bloggat så överlevde du, allt som inte dödar dig stärker dig;)

    • dagensekosblogg sa:

      Är man dessutom ensam som jag är, så är det bara att göra det som måste göras. Visst överlever jag avloppsrensning, men det är inte det roligaste att göra.

Kommentera

