Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

Dagens Klantar*le

Den utmärkelsen går oavkortat till mig, helt utan andra kandidater inblandade. Även om det funnits kandidater så hade dom inte varit i närheten av det jag har lyckats med.

Vad jag har gjort för att få den fina utmärkelsen ?

I korta drag – i tisdags så städade jag i skåpen över kyl och frys. Fyllde på i burkar, kastade mer eller mindre tomma påsar och förpackningar osv. Eftersom jag tillhör pygmeé-släktet så har jag en klappstege att stå på för att nå och på något sätt så har jag lyckats komma åt power-knappen till frysen.

Så igår kväll när jag skulle ställa in ett gäng burkar i frysen med köttfärssås jag gjort kändes frysen ovanligt sval för att vara en frys. När jag tittar på termometern så är det i det närmaste på 0 grader. Jippiekaye (eller rättare sagt ett gäng svordomar).

Förhoppningsvis så har det mesta klarat sig som finns i frysen, men får vara vaksam på det jag tar ut och ska anrätta. Det som troligen mest kan ha blivit dåligt är glass och kanelbullar och är det så så kan jag tacka min lyckliga stjärna för det.

Någon fler än jag som är klant av detta slag ?

Kommentera

