Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

Vad ska dom ha sen ?

Var ute och gick på lunchen idag. Kunde inte motstå då solen skiner och det är i det närmaste blå himmel. Temperaturen är det inget fel på alls. Ingen högsommarvärmen, men ändå väldigt skönt. Skulle klassa det som en något svalare sommardag, om man nu ska ha något att jämföra med.

Jag är klädd, dagen till ära, i capribyxor och en tunnare blus och en vindjacka som jag har uppknäppt för det blir för varmt annars. Många av dem jag möter på min promenad är iklädda, tjocka strumpbyxor, benvärmare, stövlar, yllekjolar eller tjockare byxor. Utan på det hela avrundas det med en tjockare yllekapp/jacka och en stor stickad halsduk. Det enda som saknas är mössa och vantar.

Min första reaktion är att det måste vara förtvivlat varmt att gå omkring klädd så där och den andra är att, när kylan verkligen slår till – vad ska dom då ha på sig?

Hur resonerar ni med kläder? Hur är ni klädda denna årstid, har ni med i beräkningen om hösten/vintern som kommer med kyligare väder att ha kvar varmare kläder att ta till då?

Kommentarer till: "Vad ska dom ha sen ?" (1)

  1. Kläder efter väder.. Jag kan ha en extratröja på mig på morgonen men den tar jag av mig när värmen kommer på dagen. Kortärmat under fortfarande.

    Man ska ju frysa in hösten och svettas in våren sägs det ju:-)

Kommentera

