Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

Grått och trist

Både ute och inne i mig är det grått och trist. Varför jag känner så vet jag inte, men man kan inte ligga på toppp hela tiden. Kan vara trötthet, kan vara ovisshet, kan vara precis vad som helst. Tur jag har jobbet att kunna förströ mig med.

Ringde Mini för en stund sen. Hon har tillbringat natten hos Morfar och höll nu på att fixa äggröra till Morbror. Hon har fått en egen receptbok som hon är mäkta stolt över, så nu ska det lagas mat och bakas – i tid och otid. Men kul när man kan väcka intresse på detta viset.

Judon gick helt galant för Mini. Hon tyckte det var väldigt spännande och roligt, trots en arm som kom lite i kläm.

Så, nu känns det gråa i mig inte så trist längre. Skönt man kan skriva av sig lite.

Vad ska ni göra idag?

Kommentarer till: "Grått och trist" (1)

  1. Jåbbe å jåbbe……
    Mitt humör är på topp, det är skönt!
    KRAM på dig tjejen.

Kommentera

