Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

Mota Olle i grinden..

Nu har man slagit på stort här på jobbet, man har lagt sig i framkant/startblocken, förberett sig för den stora invationen av svininfluensan/H1N1/nya-influensan. Vi alla hoppade och jublade och sträckte fram armarna, för att få …..  alcogel i våra händer *suck*

Här satsas det inte på några vacciner inte, utan det har inköpts och ställts ut alcogelflaskor överallt till allmän användning. Det tycker jag känns tryggt :S Men men, vi är väl inte mer värda än så.

Kommentarer till: "Mota Olle i grinden.." (4)

  1. Acolgel? Är det gott?

    • dagensekosblogg sa:

      Man luktar som en flaska Renat när man ”tvättat” in händerna i det. Så jag funderar på att köpa in coca cola till fredagsgroggen på jobbet *S*

  2. Ja, ja – bättre än ingenting iaf!
    Själv får jag inte ta den där vaccinationssprutan eftersom jag är äggallergiker :s så jag får väl investera i en flaska Alcogel istället då och hålla tummen för att man ska klara sig ändå *S*

  3. faktiskt tycker jag det är bättre att hålla sig frisk genom den typen av medusin ditt företag bjuder på! vaccin biter i sin egen svans. ofta. själv ligger jag ju (om jag förstått det rätt?) i högsta riskgruppen men tvekar verkligen inför ev vaccinering – om det nu skulle bli aktuellt… faktiskt!

Kommentera

