Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

Vädret klarnade upp igår eftermiddag och höll i sig under kvällen och natten. Hade när jag kom hem från jobbet ingen större lust egentligen att ge mig av till Skansen för att dansa, men tvingade mig själv iväg. Hoppades att den härliga känslan från i torsdags skulle infinna sig, men ack vad jag bedrog mig.

Jag vet inte vad det är med Skansen och dansen där. Spelar ingen roll hur bra orkester som spelar och duktiga dansare är på plats så finner jag inte den rätta stämningen. Det kan bero på att dom har öl/vin-försäljning, att dansgolvet känns instängt, att scenen är ”fel” placerat med tanke på dansbanans utformning, att jag helt enkelt inte gillar Skansen som dansställe.

Så jag avvek redan straxt innan pausen och åkte hem till mitt lilla krypin där jag gjorde i ordning  en stor kopp te med bananmuffins som jag åt i soffan framför tv:n.

Kommentera

