Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

Dagens to-do

Visst låter det spännande 😛 😉

I början av sommaren så bestämde jag mig för att bevista en bakluckeloppis ute på Siggesta gård som säljare. Så nu har jag påbörjat min lördagsmorgon (ja, jag kan inte sova länge även om jag får) med att plocka ihop urväxta Mini-kläder, titta igenom leksaker och böcker för att se vad som kan tas med. Senare idag ska jag sen kolla i mina skåp och lådor om det finns något litet i porslin/glas-väg som ska med.

Ska senare med, när vete tusan hur jag ska fixa till det, möta upp min far som ska ha en låda med diverse säljsaker som jag har lovat att ta med mig. En sak till som står på fixarlistan är att åka och köpa mig ett sånt där engångs-tapetbord att ha som försäljningsbord och lägga upp sakerna på.

Nu hoppas jag också att vädergudarna kan vara mig nådig inför morgdagen. Ett ösregn är inte uppskattat och inte ett strålande solsken (för då ska väl alla vara på en badstrand istället för att fynda på loppis) utan så där lagom mitt-emellan-väder varmt-men-ändå-inte-så-soligt, ja ni fattar väl vad jag menar.

Wish me luck!! *både med väder och försäljningslycka

Kommentarer till: "Dagens to-do" (2)

  1. Haha, jag fattar precis hur du menar med vädret.. Varken för bra eller för dåligt, alltså LAGOM som man säger i Sverige!! ;o)

    Jag önskar dig lycka till och må massor av saker och pengar byta ägare!! Kram!

  2. kramgo72 sa:

    Ja jag håller tummen – det vet du! 😀
    Kram

Kommentera

