Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

Våtvarmt omslag

Nu har det varit rejält varmt i ett par dagar här, eller nån vecka rättare sagt. Har inte orkat med så speciellt mycket är jag kommit hem från jobbet, mest slagit ner rumpan i gungstolen som finns balkongen. 

Nu i eftermiddag/kväll har jag tagit tag i mig själv och varit en sväng förbi återvinningscentralen och slängt bort det gamla staketet. Är lite impad jag fick plats med allt i min lilla bil. När det var gjort tog jag mig en tur till ”mitt” område där det finna massor av fläder. Så nu är en omgång fläderblomssaft gjort, eller i alla fall ihopkokad och upphälld på hink som ska stå i 3-5 dagar. Ska imorgon se om jag kan få till en sats som ska göras på sötningsmedel, så även min bror kan dricka det.

När allt det var gjort kunde jag inte hålla mig från balkongen. Satte mig där med mitt korsord och en ostbricka som fick bli min middag. Gick in för ca 15 minuter sen och det känns som det håller på att bli ett litet omslag i vädret nu. Det är inte fullt så kvavt och varmt ute nu. Kan man kanske hoppas på ett litet regn och ett åskväder (även om jag inte tycker om det egentligen) för det behöver verkligen bli en urladdning.

Kommentera

