Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

Kan det verkligen stämma? *gnuggar ögonen för att se så jag inte har skräp i ögonen som kan ge mig denna bild* SOLEN SKINER OCH HIMLEN ÄR HELT MOLNFRI. Det är inget man är speciellt bortskämd med den senaste tiden. Självklart befinner jag mig inne på mitt kontor och kan bara se det fina vädret, än så länge kanske bäst att tillägga.

Jag får nog lägga tröstande förband på mina blommor och växter när dom soltörstande drar i sig värmen och ljuset.   För visst gör det ont när knoppar brister.  Varför skulle annars våren tveka? (Strof taget ur Karin Boyes dikt – ja visst gör det ont)

Idag kan jag lova det blir lunch ute i det gröna!

Kommentarer till: "Något fel som måste vara trasigt?!" (3)

  1. Det var lite ovant att solen visade sig idag, men nu har den som ”tur” är försvunnit, det är väl inte bra med för mycket av den nu när man är så ovan;)

    Visst kan barnen hjälpa till.
    Dom vet och kan göra allt, men dom gör det inte, ingen i familjen.
    Vi har haft familjemöte efter familjemöte och delat upp uppgifter, men i dagsläget är det bara en som gör sina uppgifter och en som handlar det mesta av maten efter att hon slutat på den butiken hon jobbar på.
    Dom är tröga till max och jag har som gett upp!

    Kram

  2. kramgo72 sa:

    Vi har också haft något ovanligt fenomen som strålat från himlen idag – ovanligt när det inte strilar…

    Men, som vanligt när ni kommer så ser vädret ut att bli grått… *suckar*

  3. Är du säker på att det inte är en tavla du tittar på? En solig tavla;-)

    Tack för dina underbara ord, det har varit ett nöje att ”lära känna” er alla!

    JÄTTEVARMA KRAMAR!

Kommentera

