Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

PISSVÄDER !!!

Det är länge sen jag upplevde ett regnväder som detta. Det har tametusan ösregnat i snart 2 dagar här, non stop. Inte frågan om något litet lätt sommarregn, utan rejäla droppar som faller i en strid ström mot marken. Dom flesta av mina blomkrukor och amplar svämmar över, trots bottenhål. Det kommer för mycket vatten för att det ska hinna rinna bort. Om det nu skulle få för sig att sluta regna och bli soligt och varmt, kommer det att explodera av växtlighet. Min lilla gräsplätt har jag inte kunnat klippa än. Gräset är nog inte långt ifrån knälångt och varje gång jag har tänkt att ta tag i det så har det börjat regna.

 Igår så gjorde jag en djupdykning i mitt sovrum och rensade lite i garderob och lådor, för att sen avsluta med en rejäl dammning och dammsugning. Även datorvrån fick sig en omgång. När vädret nu ändå vräker ner som det gör är det bara att fortsätta i Minis rum och resten av lägenheten. När semestern sätter fart och det blir dags att ge sig ut på resande fot och grannar ska se efter lägenhet och blommor vill jag hade städat hemma.

Mini roade sig nästan hela dagen igår med att sitta vid köksbordet och pyssla allehanda pyssel. Även hon insåg det inte gick att göra något i det dåliga vädret. Idag så har Mini åkt till far sin, men det blir en kortvecka hos honom. Jag hämtar upp henne på onsdag kväll för att på torsdag morgon ta tåget upp till Orsa och Kramgo med älskling för att fira  Midsommar!!!

Nehepp! Åter till städningen. Över och ut!

Kommentera

