Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

Jag har röstat idag, har du?

Den som inte har röstat har inte rätt att gnälla sen, enligt min mening. Har man röstat så har man försökt att påverka, även om man kanske inte kommer hela vägen fram.

Det är ju vår medborgerliga plikt och rättighet att rösta!

Kommentarer till: "Min medborgerliga plikt" (2)

  1. Javisst har jag röstat.
    Det var t o m nära att jag hade kunnat rösta hemma på Åland men i dagarna kom det ett brev från valmyndigheten i Finland att de hade kastat ut mej ur sina EU-valrullor.
    Så det fick bli att rösta här i Sverige istället.
    Frågan är väl bara vad det ska tjäna till?

  2. kramgo72 sa:

    Jupps – vi hängde på låset igår morse och röstade! 🙂 Självklart så röstar man – fattas väl bara annat…

    Kram

Kommentera

