Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

Förbannad

Ilar som en iller från jobbet för att hinna med att handla inför eftermiddagens picknick, sladdar in på skolgården med 3 minuter till godo, in i skolan och letar efter Mini. Stöter på en fröken som har en mycket förvånat uttryck i ansiktet när jag nämner att jag är där för picknicken. Tydligen så har man igår eftermiddag ställt in picknicken efter att ha studerat väderleksrapporten. Notifikation om detta har man skickat med barnen hem i form av ett papper i handen där man förklarat läget.

Vad man inte gjort, och som gjort att jag kommer till en tillställning som är inställd, är att man har inte skickat ut samma information på mail-listan som finns upprättad. En mail-lista som är upprättad för att alla ska få samma information, även föräldrarna vars barn har dubbla boenden och kanske inte har så bra kontakt med varandra så man delar hemskickad info mellan sig och för att spara papper.

Jag klandrar inte Mini för detta för det är inte hennes ansvar och jag kan knappast klandra Exet heller för jag vet hur dan han är och han visste nog inte jag tänkt dyka upp idag. De som jag klandrar, eller den jag klandrar är de/den som satt vid datorn och skrev ut notifikationen till barnen att ta med hem och som inte kunde se till att samma info gick iväg med mailen.

Jaja, bättre lycka nästa gång kanske då! Skansen på måndag och den lär väl regna bort den med tanke på hur alla andra utflykter har varit.

Kommentarer till: "Förbannad" (2)

  1. Det verkar vara standard att inte ta hänsyn till att barnen har fler än en förälder. Skärpning skolan!

  2. kramgo72 sa:

    Nejdå – på måndag blir det bättre väder! 😀 Inte vara sån där pessimist nu!

    Kram

Kommentera

