Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

.. inträffade idag hemma hos oss.

Mini hade pysslat ihop ett kort och en liten kapsyl-tv, presenter som jag fick på sängkanten. Jag fick sen lov att gå upp ur sängen om jag lovade henne att hålla mig ur vägen, ur köket – för hon hade en liten överraskning till mig. Så jag höll mig i badrummet och i soffan. När Mini sen sa varsågod mötte denna syn mig:DSCN2388                                                                                                                                Min älskade lilla Mini-gris hade gjort mig frukost ute på balkongen, beståendes av äppelsmulpaj med vaniljsås, bulle och chokladboll. Nedsköljt med te *ler*.

Hon hade sen utverkat ”permission” med sin far så hon behövde inte vara hos han för än efter lunch, så vi har haft en helt underbar söndag ihop Mini och jag.

När Mini var lämnad så visade sig att jag hade glömt min mobiltelefon hos far igår, så jag passade på att åka över och hämta den och få mig en god middag igen 😉

Men vilket väder vi har haft är i helgen!! Och det ska fortsätta i ett par dagar till. Solen har börjat gå ner här så temperaturen kan börja bli hyfsat bra inomhus. Ska leta upp min lilla fläkt och ha i sovrummet i natt så jag ska kunna sova bra inför den nya jobbarveckan.

Kommentarer till: "Bästa morsdag i mannaminne.." (2)

  1. så fint och mysigt och så…..sockerrusigt 😉

    jag blev helt utan mina minisar på morsdag 😦

  2. kramgo72 sa:

    Åh vad gullig hon är Mini 😀 !!! Vilken härlig morsdags-överraskning, både med frukosten och sedan att hon ordnat ”permis” också…

    Kram

Kommentera

