Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

I dag lördag, med högsommarvärme, har firats hemma hos min far. Vi packade ihop oss redan igår kväll och försvann, morfar visste ingenting 😉 Så vi gladde han storligen med vår ankomst.

Idag har vi inte gjort så mycket, varit över hos tant B och farbror O så Mini har fått inspektera det hon hjälpte tant B att så och plantera för nån månad sen och för att bjuda in dom till eftermiddagen/kvällens middag. Sen for vi förbi hos mamma min och fixade till inför mors dag som är i morgon. Jag tror det var första gången som jag klarade av att vara på kyrkogården utan att fälla några tårar, sen mamma beslöt sig för att dejta Sankte Per.

Efter det så hann Mini med att bada i vattenspridaren medan jag, morfar och morbror njöt av solen. Morfar blev sen av med nästan all sin rabarber (tagit med hem för att göra saft och kräm) och så började vi med middagen. Grillade oxfilé med klyftpotatis, grönpepparsås, stor grönsallad. Till efterrätt hade vi jordgubbar med löst vispad grädde och vaniljglass. Allt nedsköljt med gott rött vin (för dom som inte körde 😉 och hemmagjort bubbelvatten för typ mig 😉

Jo, jag måste få berätta – eftersom jag inte hade kameran med mig. På promenaden på väg till tant B och farbror O hamnade jag under ett fullt blommande fruktträd, grenarna hängde täta och långa ut över gångbanan. Blev som att hamna i en grotta. Det var ett sånt otroligt surr i trädet. Alla (väldigt många i alla fall) humlor hade samlats i detta träd för att samla sin nektar. Var en sån otrolig upplevelse att stå inne i  detta grenverk och få höra surret från dessa små varelser.

Skulle nog säga att sommaren är här nu..

Kommentarer till: "Pingst och hänryckelsens tid.." (1)

  1. kramgo72 sa:

    Vilken härlig pingstafton ni har haft! 😀
    Och ni verkar också ha haft riktigt varmt och skönt.

    Här är det just nu dryga 22 grader fortfarande och klockan är snart 22… Hur nice som helst jue! Men, det lär väl bli en snurrande natt nu då med värk och varma, klibbiga sängkläder… 😮

    Må så gott och jag hoppas att du hälsar far och bror från oss med!
    Kram

Kommentera

