Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

En kollega till oss  ska gifta sig imorgon och när jag fick uppdraget vid morgonfikat att ordna ett telegram så trodde jag inte den tjänsten fanns kvar längre. Kul att gamla seder och bruk finns kvar. Så  jag har, precis nu, första gången i mitt liv skrivit och skickat ett telegram.

Så här med facit i hand kommer jag att använda mig av den tjänsten flera gånger, även för privata ändamål. Kan man inte närvara personligen så kan man alltid skicka sin omtanke.

Kommentarer till: "Istället för brevduva" (1)

  1. Ja, det är rätt fiffigt det där med telegram.. Trevligt är det att få det oxå!! ;o)

Kommentera

