Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

Av alla dagar denna vecka så är det denna som är sämst, vädermässigt i alla fall så här långt. Regnet öser ner i skrivande stund och jag tänker på min Mini som ska ha utflykt med tilhörande lunchlåda idag. En utflykt som fröknarna sagt ska ske no matter what, bara klä sig efter vädrret osv.

Eftersom jag vet att Mini har stövlar och regnkläder hängandes på skolan så säger jag till henne att sätta på sig mjukiskläder och gympaskor hemma så kan hon byta om på skolan. När vi kommer fram till skolan ska jag hjälpa henne att ta fram regnkläderna visar det sig att varken regnkläder eller stövlar finns där!!!!

Mini har, enligt rutin, använt sig av regnkläderna och stövlarna under förra veckan och när hon har blivit hämtad av sin far har hon åkt hem i dom kläderna. Men vad hennes far inte lyckats klura ut är att ta tillbaka dom sakerna till skolan. Så där stod jag och Mini i skolan, Mini med darrande underläpp för hon insåg det inte kommer att funka att gå iväg med munkjacka som ytterplagg.

Så jag fick slänga mig på telefon och ringa till Exet och fråga var i h*vete regnkläderna är

 -”men dom är ju där på skolan” 
-”nej det är dom inte”
-”men oj då, dom kanske är tvättade här då och ligger i garderoben”
-”jag skiter i vilket, dom ska gå i från skolan om 15-20 minuter så du får se till att hon har regntåliga kläder på sig innan dom går”
-”men jag hinner inte, jag ska ha ett mötet”
-”inte mitt problem, det är din dotter som blir lidande inte jag”
-”jaja, jag får väl fixa det då”

 

Till saken är att Exet bor max 10 minuter promenadväg från skolan och han kör alltid bil dit. Att sen hans nya är pervers på att tvätta allt ska inte Mini bli lidande för. Det är självklart att regnkläderna ska användas annars så hade Mini aldrig haft en uppsättning på skolan. Men jag förutsätter och tar för givet att kläderna återställs så snart som möjligt, helst dagen där på.

Sådana här saker tycker jag är så självklara, speciellt när Mini har dubbelt boende, men vi delar tydligen inte den åsikten.

Kommentarer till: "Kan man bli skogstokig för mindre?" (4)

  1. aha, detta dilemma med dubbelt boende, dubba uppsättningar, kläder hit och kläder dit och EX som strular

    hur orkar vi egentligen?

    mitt EX och hans nya kvinna kvättar ALDRIG barnens kläder. Jag fick hem lillkillen med en jacka som luktade dynga. Jag fick veva ner rutan i bilen för att vi inte skulle kvävas. Ex:ets kommentar: Va?

    **suck**

  2. kramgo72 sa:

    Så typiskt ditt X alltså… *suckar*

    Styrke-kram

  3. Åh, så jäkla jobbigt!! Ibland undrar man vad de använder sin hjärna till!! ;o)
    Kram på dig!!

  4. Tvätta regnkläder?? Ja det kanske man gör ibland men det är ju bland det viktigaste kids har i skolan.. suck

Kommentera

