Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

Är precis nyinkommen från en lunchpromenad. Fick beröm av en kollega för mina bruna ben och en fråga om hur jag får dom så bruna. Jag tycker inte dom är så där märkvärdigt bruna, men kunde inte låta bli att  svara ”Jag ser till att vara ute så mycket som möjligt i solen och gömmer inte benen bakom långbyxor eller strumpbyxor”. För denna kollega har jag nog aldrig sett utan någon form av benklädsel på och sitter alltid i skuggan.

Jag har ju som ”gimick” att vara strumplös från 1 maj till 30 september, oavsett väderlek. Går ofta med kjol och är jag hemma och stökar så har jag gärna shorts på mig plus att jag är ute och sätter mig gärna i solen. Är man ute mycket så blir det ju färg, på ett eller annat sätt. Första tiden är inte skoj att visa dom magnecylfärgade pinnarna, men den som vill vara fin får lida pin 😉

Kommentera

