Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

När Mini sent om sider, ca  kl 0830 så där behagade vakna till i lördags *ler*, höll jag på att grädda plättar till frukost. Hon hade uttryckt en önskan om sådan frukost innan hon slog igen rådjursögonen sent på fredagskvällen. Kanske var det plättdoften som gjorde att hon vaknade.

Efter frukosten och mys i soffan framför tv:n, några timmar senare så där, var vi redo för att göra våra omgivningar osäkra. Diverse plantskolor besöktes och gjorde oss fattiga. Men nu har vi växter till balkonglådor, rabatt och växthus. Väl hemma börjades det planteras ner i balkonglådor och amplar. Förstår inte att det man handlar för så dyra pengar inte är självplanterande 😉

Igår söndag idkade jag rejält kroppsarbete. Den enda rabatten jag har behövdes grävas ur och göras om i framkant, där dom stenarna som fanns där hade sjunkit ner till nästan obefintlig osynlighet.  Känns i rygg och ben idag att jag inte är van vid dylika övningar. Men resultatet blev väldigt bra, om jag får skryta lite. Hoppas smultronplantorna jag stoppade ner i den nya jord/gödsel-blandningen också tycker lika som jag.

Dom gröna fingrarna jag har, uppkommer endast då jag har gröna trädgårdshanskar på mig 😉

AJ, nu vill jag ha massa massage!!

Kommentarer till: "Ledbruten och utan gröna fingrar.." (4)

  1. Jag hade gärna tagit plättar till frukost=)

  2. Mmm plättar till frukost!
    Det kommer inte att förekomma här hemma tyvärr.
    Jag hade några år då jag gick upp kl. 05 lördag och söndag för att baka bröd så att barnen fick vakna till lukten av nybakat bröd.
    Jag trodde att jag skulle få lyckligare barn, jag vet inte om dom vart lyckligare eller om dom idag är olyckliga för att dom inte får vakna till lukten av nybakat bröd varje helgmorgon.
    Jag har insett att min pappa aldrig kommer att ändra sig, jag tiger och försöker låta det passera. Det är tur att han inte kommer på besök mer än en gång per år numera, telefonsamtalen räcker nog.
    Jag önskar jag vågade göra som du skrev till mig.
    Kram

  3. ojojoj, en benknäckarhelg låter det som.

    på din begäran uppdaterade i helgen. Nöjd 😉

    Jag planterade visst lite också, men jag har liiiite bättre styrka än du och äkta gröna fingrar (dom blir gröna när man rycker upp ogräs utan handskar på sig). 🙂

  4. dagensekosblogg sa:

    Bettan – Det är bara vissa helger som det blir plättar eller så till frukost. Skulle aldrig komma på tanken att gå upp kl 5 för att baka bröd.

    DD – har inte så mkt med styrkan att göra. Mest oträndad och rabatten ligger så dumt till. Sen är det käckt med arbetsvantar *S*

    Pz2 – jag lovar att ringa nästa gång det blir plättar 😉

Kommentera

