Cha´s funderingar och åsikter om livet, i stort och smått..

Plakat eller plakat?

Nej, jag ska inte gå ut och gå med plakat. Aldrig gjort och kommer nog aldrig att göra det med. Men där emot så tänkte jag sikta in mig på att bli plakat ikväll 😉 Närmade mig plakata tillståndet igår kväll, men kvicknade till då vi skulle gå hem från Tant B och Farbror O.

Gårdagskvällen i övrigt var väldigt trevlig. Enkel, lätt uppsluppen stämning. Medan andra i vår omgivning planerade och utförde avancerade maträtter, menyer och tillbehör höll vi oss till varm korv och bröd för att sen avsluta efter brastittandet med piroger och smulpajer. Allt detta sköljdes ner med pilsner, cider, vin och cola. Till kaffet kom avecen i form av konjak fram.

Tog sig någon i brasan igår eller såg ni brasan? 😉

Kommentarer till: "Plakat eller plakat?" (3)

  1. Inga plakat och inte plakat…det blir barnkalas i eftermiddag i stället =) I går blev det också brasa hos samma granne men det var barnvänligt så det var festis till korven som gällde…
    Ha det bäst i dag i solskenet=)

  2. kramgo72 sa:

    Ingetdera faktiskt… 😉

    Kvällen var lugn här hemma i ensamheten. Tidigt i säng eftersom jag skulle upp och vara i stallet kl 7.
    Däremot så hade jag en påtaglig doft av brasa och sånt som kom igenom det öppna sovrumsfönstret i natt… Ett tag trodde jag nästan att det var alldeles här utanför det brann, så jag var tvungen att kila upp och kolla…

    Ha en fortsatt trevlig helg!
    Kram

  3. Låter som min typ av kväll:-) Jag såg brasan på avstånd, var för lat och bekväm för att gå de 50 meterna från altanen till brasan, hehe.

Kommentera

